Met de vakantieperiode is het werk stilgevallen. Sinds september heb ik dan de anderen aan het werk gezet !
Zo zijn het chassis, de draagarmen en de assen naar PP in Luik geweest voor verstevegingen. Aan het chassis is uiteindelijk minder gelast dan gepland. Gegalvaniseerd staal last nu eenmaal moeilijk. De assen en de draagarmen zij wel mooi geworden. Op de asssen is een u-profiel geplaatst. Op de 4 armen telkens een tweede schelp eronder gelast en heel wat punten verterkt. De extra schelpen zijn netjes afgeslepen. Daarna plamuur op de lasnaad en het resultaat is zo goed als onzichtbaar. De technische controle houdt immers niet van gelaste armen.
Daarna lakken met Hammirete zwarte hamerslagverf. Later komt er nog een laagje anti-steenslagvef op. Dan een paar keer door de modder en de modificatie wort onzichtbaar. Lijkt mij beter dan de klassieke driehoekverbinding. Dat zou een zekere rode kaart betekenen.
Ondertussen is ook het chassis in de grondverf en wit gelakt.
De verf is wel vrij gevoelig en schilfert af bij impact. Is toch maar een extraatje want chassis is al gegalvaniseerd. De deksels boven en onder zijn ondertussen ook behandeld. Het bovenste deksel heb ik wat versmald zodat het niet geklemd wordt tussen chassis en koets. Ik heb gaten geboord en draad M4 getapt. Nu kunnen de deksels er op en er af gehaald worden. Lijkt mij slimmer dan rivetten of lijmen.
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten