zaterdag 24 januari 2009

Sahara

Vorige week zaterdag heb ik de de tweede achterrem gesteld, de rubbers eindeloop voortrein gemonteerd en de schokdempers rondom. Geen moeilijke klus.

Daarna even een auto gaan helpen lossen die Alexandre en C. zijn gaan halen in Frankrijk. C. was al maanden an het jagen achter die ene auto en had hem nu eindelijk kunnen kopen. Daar Alexandre onmiddelijk terug weg moest mocht ik helpen lossen.
;)

Ik ben goed op tijd en moet een tiental minuten wachten tot de lichte vrachtwagen aankomt.

We gooien de zijdeur open en een grijze 2cv komt te voorschijn. De aandachtige kijker ziet al onmiddellijk een opvallend detail : een gat in deur ! Maar ach, de auto ziet er verder best mooi uit.



Dan gaat de achterklep helemaal open. C. heeft blijkbaar een extra motor op de kop getikt. Ze staan netjes links en rechts van de wagen.



En klijk ! Een plekje voor een reserve wiel op de motrokap ! Handig.


De achterkant ziet er wel raar uit. Net een stalen achterbank en een gat in de vloer !



Nu heeft de kenner al lang begrepen waarom C. zolang heeft moeten zoeken en daarna aandringen. Het is een zeer zeldzame 2cv Sahara 4x4. Er zijn er maar 674 van gebouwd tussen 1960 en 1967. Er zouden er slechts een 100-tal van overblijven.



En een fototje waar ik bij sta om te bewijzen dat dit geen fabeltje is.

De wagen moet terug in elkaar worden gezet maar de meeste stukken zijn aanwezig. De vorige eigenaar was gestart met de restauratie en is dan de moed verloren.
Dat zal ons niet overkomen !

Disclaimer:
De auto is niet van mij, naam van de eigenaar wordt niet vrijgegeven en de auto is niet te koop.

Geen opmerkingen: