-
Een 2pk motor heeft 602 cc. Een Visa motor 652. Dat lijkt niet veel maar het is een voelbaar verschil. Zeker met wat bagage zijn die extra pk-tjes welkom. Maar Visa motoren worden zeldzaam en duur. En er is ook wat ombouw nodig. Het stond dus niet op mijn lijstje.
Maar door de motor problemen van Charly had ik al gedacht "mijn motor naar Charly en ik een Visa motor scoren". En dan kijkt een mens al eens op Kapazaa. En ja : 150 eruo voor motoro, bak, en nog wat ijzer. Ik bel naar Tournai en de motor heeft minder dan 50.000 km ! En Alexandre wil de bak wel om te experimenteren. Wij dus om 9u30 naar ginder.
De verkoper Maxime is ene sympathieke boerenzoon dus zelf cross karts bouwt. Eerst met 2pk motoren waardoor het plan om er een Visa motor in te zetten. Maar dan is ie overgestapt op Honda CB 1000 motoren. "NA 10 uur zijn ze wel versleten"...
We krijgen met de Visa motoro en bak ook nog ene oude 2pk moror en bak mee. De 2pk bak is echt stevig veroest, maar Alexandre kan er niet aan weerstaan.
Maxime heeft nog een reserve 2pk motor die er heel mooi uitziet. Wil ie weg doen voor 100 euro maar heeft OK nodig van zijn maat. En helaas krijgt die hie niet aan de lijn. We moeten die dus met pijn in hart laten staan. Spijtig voor Charlie, zou een perfecte oplossing zijn.
1u30 later komen we een goed gevulde kar thuis.
De Visa motor is zeker in heel goede staat, inclusief computer. En ik neem ook nog d ecardan van de stuurstang mee. Dat komt ook op de raid wagen !
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten