vrijdag 27 februari 2009

Veerpotten

In afwachting van de "nieuwe" motor start ik met de veerpotten. Ik wil er een regelbare uitvoering van maken zoals deze.



De trekstang wordt vervangen door draadstang M12. Op het einde komt een moer. Zo kan je met de ratelsleutel op enkele minuten je auto verhogen of verlagen. Zonder je met een piepkleinsleuteltje moet zitten friemelen op het "plat" van de trekstang.

Het openslijpen is duurt wel een 10-tal minuten per kant. Er moet heel wat af. En dan "plop" open !




De draad in de trekogen is M12 met een fijner pas. Draadstang met zo'n fijne pas en de bijhorende moeren zijn moeiljk te vinden (wel te bestellen per 300 meter). Ik vraag aan de vaer van een kennis of ie dat trekstangen voor mij wil draaien. Kost mij wel 120 euro. Ik koop dus tijdelijk gewone draadstang. Ik tap gewone M12 draad in de trekogen. Dat werkt misschien ook verzwakkend. Ik zal het later wel eens uitzoeken en eventueel aanpassen. Maar tijdelijk kan ik voort.

Geen opmerkingen: