dinsdag 24 februari 2009

Visa motor demontage

Bij het demonteren van de oliefiepomp maken we een foutje. Volgens Alexandre kan de ring er langs achter uit. Niet dus. Ik wring een beetje en het aluminium-einde breekt. Dat wordt een tweede motor zoeken om dit te vervangen.

Verder loopt de demontage van de motor vrij vrij vlot. Wel even 1 boutje vergeten en dan lukt het natuurlijk niet. Maar daarna met een paar tikken van de rubberen hamer valt ie netjes in de twee helften.



De cilinderkoppen zien er goed uit. een beetje zwart natuurlijk maar zeer gezond. De verkoper zij "minder dan 50.000 km en dat wil ik best geloven.



Maar de motorcarter is wel vol stukjes metaal. Dat ziet er echt slecht uit.



De antischuimplaat is volledig verbrijzeld. Het grootste stuk is amper enkele vierkant cm groot. Wat gegoogle verder leer ik dat in 7 van 10 VISA motoren die plaat het niet overleeft. Veel te zwak dus. En niet nieuw te verkrijgen dus dat wordt zelfbouw.

De motor kan verder uiteen en de werkbank geraakt goed gevuld. een mooie puzzel voor later.

Geen opmerkingen: