De Visa-motor heeft standaard een elektronische ontsteking. Er zijn twee sensoren die aangestuurd worden door een voorbijvliegende nok op het vliegwiel. De pulsen gaan naar een computer die de bobijn aanstuurt. Er is ook een onderdrukschakelaar die de vervroeging bijstuurt.
Eerste uitdaging is een beugel plaatsen tussen bak en motor zodat de sensoren geplaatst kunnen worden. De beugel moet een beetje worden bijgeslepen net als een randje op de bak. Daarna moeten er twee sleuven in de bak komen zodat de sensoren er netjes inpassen. niet echt heel moeilijk maar vervelend.
Na wat wringen krijg ik de bak op de motor en kan ik het resultaat beoordelen. Ziet er echt goed uit en dus gooi ik er snel een 2cv-startmotor bij.
Alleen, de beugel komt rakelings naast de oliefilter. En ik had een tussenstuk gekocht bij PP om een dikke 1 liter filter te monteren. Ik vrees dat dat niet meer zal lukken.
Dat bekijk ik later nog wel. Ondertussen zet ik een standaardfilter.
Tijd om truukje van Filip en Koen toe te passen. Een "anti-rubber van versnellingspook aan bak kruipt naar boven". Zij hadden met een dekseltje van en pot confituur gedaan. Ik gebruik een grote rondel waarme de koets op de achterbrug wordt bevestigd. Ik voeg er nog een klein busje aan toe.
Zo blijft het rubber op zijn plek en de olie in de bak !
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten