Vandaag is het de grote dag: de koets gaat terug op het chassis ! Wielen onder het chassis was al een eerste stap naar meer auto. Maar de koets... dat is toch echt terug een wagen.
Eerst moet het bovenste deksel op het chassis. Ik had deksel zodanig versmald dat het niet tussen koets en chassis kwam. Ik wou het er immers kunnen afnemen wanneer nodig. Helaas is dat in de lengte niet mogelijk. als ik het zou afsnijden op maat van het "gat" in de koets, zouden de twee kortste zijden niet ondersteund worden. Dat kan natuurlijk niet. Dus besluit ik dat het deksel dan maar niet verwijderbaar wordt. En zeggen dat ik zoveel gaten heb geboord en draad getapt... Gelukkig zal het onderste deksel er wel afkunnen. Dat is nodig
om enerzijds de rommel -zand en zo - te kunnen weghalen die altijd binnen zal geraken, en anderzijds om aan de leidingen - benzine, rem en elektrische bedrading - die door het chassis lopen te kunnen werken.
Ik had wel al rondom chassisband geplakt. De korte einden moeten er terug af want het deksel moet er eerst op. Ze gaan er vrij goed af mar de verf en grondlaag gaan gewoon mee ! En zeggen dat ik daar ook uren aan gewerkt heb in putteke winter. Galvanisé schilderen is geen goed idee. Ik had nochtas speciale primer gebruikt van Hammerite. Ronny had nog gezegd : epoxy verf...
Ik trek nog een dun lijntje siliconen om inspijpeling van water te vermijden. Dan kan het deksel er op. En vastschroeven met M4 boutjes. Ik heb er helaas niet genoeg van liggen en geen inox. Maar tijdelijk ligt het vast.
En dan met vieren gaat de koets er op. Drie blijde gezichten dat die klus er weer op zit.
Maar de meest blije ben ik natuurlijk. De raid-wagen staat er !
Nu snel een maandje of zes afwerken.
:)
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten