Rudy wijst dan op mijn voorste draagarmen. Zijn vader heeft aan de fuseepennen gewerkt : "Die heeft daar tijd voor" zegt Rudy. Maar ze zijn niet vervangen. Ze kwamen niet los. Dat had ik al verwacht..
"En mijn bandje voor de 55-er ?". "Ja die zal ik even snel nakijen." Rudy vindt het lek en wil mij de band meegeven. Maar dan vliegt ie er zelf in en na 5 min is binnenband geplakt en terug gemonteerd.
Ik vraag de afrekening en zoals steeds is dat ene pijnlijk moment voor hem. Hj zou het allemaal wel gratis doen. Afrekening voor 2 BX-stoelen, twee banden plakken, stuurstangen losmaken, prutsen aan fuseepennen en een Xantia pinker is 30 euro. Best ok.
's Namiddags de bak van het motorblok losgekoppeld.
En dan gestart met het kuiswerk. Olie genoeg, zowel erin als erop. Dus met de ontvetter erop, met vodden wrijven en ondertussen olie aflaten.
De bak is al terug herkenbaar. Het voor-na effect is niet slecht.
De motor is vuil maar niet overdreven. Ik hoop dat dit wijst op een gezond blokje...
Ik ben gestart met de demontage :
- Alternator + bescherlkap
- Grille ventilator
- Verwarmingskachels
- Spruitstuk. Of toch net niet
De rest is voor morgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten