Vandaag met de C6 en samen Alexandre naar de A-Markt in Gemert (NL) gereden. Is net boven Eindhoven en een dik uur rijden. De GPS stuurt ons een beetje door Eindhoven en we tateren er zodanig op los dat ik het te laat vaststel. Dan maar een stukje ring en veel langzamer wegens snelheidsbeperkingen en verkeerslichten. Op de snelweg heben we een rode geit ingehaald. "Die zal nog voor ons aankomen". Eénmaal in Gemert wandelen we de laatste 100 meter. En daar komt de rode geit aangereden !
Best gezellig daar in Gemert. Niet te groot en het is droog. maar wel veel wind. Het eerste dat we tegenkomen zijn vloerplaathersteldelen. Hadden we in da auto nog over gepraat. Dat een gewoon vlakstuk niet zomaar mag en dus best gevormde stukken in komen
Die twee gaan samen voor 20 euro in mijn koffer. Best goed want kost bij MCC 22 per stuk !
Zo sprokkelen we nog leuke dingen bij elkaar. Een vragbaak voor Ludo aan 5 euro. Een rechter zijspiegel. Volgens mij te duur aan 15 euro... Bij Jaak Moenen een mooie Amperemeter voor 5 euro en 4 gele lampen aan 2 euro stuk. Wat verder twee messen en een trekhoog voor de veerpotten. Goed voor in de reserve bak op reis. Samen 3€50. Een binnenverlichting aan 5 euro. En dan een zeer mooie Michelin sleutelhanger en een Michelin rolmeter. De meter rolt van onder de arm. Voor niets nodig maar de twee stuks voor 10 euro is een koopje.
En dan loop ik nog een zeldzaam stuk tegen het lijf. Een luchtfilter met oliebad van het type P.O. (Pays d'outre-mer). Ideaal om zand en stof uit de luchtte halen. Werd ook gemonteedr op de beroemde 2cv 4x4 Sahara. Dat moet ik hebben. Man vraagt honderd en ik krijg hem voor 90 euro. Is wat geld maar toch denk ik dat het een koopje is. Hoeveel zou dat kosten op eBay ?
Is bedoeld voor oude type olievulpijp en carburator. Maar ik pas daar wel een mouw aan. Of ik plaats hem in de 55-er ! Op de parking staat een auto met zelfbouw PO-filter....
André, een belg die daar altijd staat verkoopt een "heel lot 2cv stukken" in één doos. En dat voor 10 euro. Ik heb wel interesse in de km-teller. Is van een Morris denkt ie. Verder zie ik nog wat nuttige stukken in de doos en hoe meer ik er in grabbel, hoe meer anderen ook interesse hebben. Dus ik haal snel een briefje van 10 boven en laat de doos opzij zetten. Leuke schattenjacht, ook al zijn niet alle stukken 2cv.
Nog verder vind ik dit voor de som van 10 euro. (En later voor 7.50 maar dat is dan te laat). Het zijn twee handvatjes die op sommige duitsemodellen werden gemonteerd links en rechts van de voorruit. Daar kon je jezelf dan vasthouden als de baan wat hobbelig is. Zal wel een plaatsje vinden in de raid-wagen.
In het terugrijden doe ik nog een ommetje. Op marktplaats.nl heb ik een trekhaak gekocht. Lijkt lij nuttig voor in geval van. Mocht ik hebben voor 20 euro.
De eigenaar neemt ons mee in zijn garage. Staat een prachtige rode eend met 25.000 km ! Heeft jaren op hem gewacht toen hij in het buitelmand was. Wanneer hij ons oprechte complimenten hoort mogen we naar een tweede garage. Daar staat een 2cv cabrio van het type Hofmann. Maar het is een franse kit die hij zelf in elkaar heeft gestoken. Mooi gedaan.
Hij laat ons begrijpen dat hij die cabrio gaat verkopen. Een ook de 25K geit wil hij wel eens van de hand doen want hij rijdt er niet mee. Ik verzeker hem ervan dat wij wel interesse hebben en dus zal hij ons contacteren als het zover is.
En dan haalt ie het derde konijn uit zijn hoed. Bij de aanvang van zijn cabrioproject had ie een galva chassi gekocht bij een Duister. Maar toen de auto klaar wasa kreeg ie het niet gekeurd in NL ! Dus had ie een ander, wel gekeurd chassis, moeten kopen en er onder zetten. En nu staat dat "oude" galva chassis daar te niksen.
Mmm, dat zou wel eens een zaakje kunnen zijn. Ik ga kijken of ik iets kan regelen met AMIS. Want volgens mij is dat ee standaard Wheels chassis. Wel van een eerste type, maar toch. Als AMIS daar een attest vor wil geven dan zou dit mooi passen onder de Charleston. Dat chassisn is al diep geknikt ook al is het weeral door de controle geraakt.
Mooi vooruitzichten om deze mooie dag af te sluiten !
New space
11 jaar geleden
1 opmerking:
Beste 2cv-er
Wat een mooie blog! Ik heb een 1955 PO met zo'n luchfilter, alleen mis ik de montagebeugel. Wil jij mij een grote gunst doen en foto's maken van de beugel, en mij vertellen waar hij op gemonteerd wordt? (een beugel van de startmotor ofzo?
Groeten,
Stef (Zuid-Afrika)op sepinafrika at gmail.com
Een reactie posten