vrijdag 28 maart 2008

Naakt !

Gisteren is het laat geworden. Ik heb uren gezocht op het net naar meters voor een nieuw dashboard. Toch allemaal zeer duur. Van een particulier kopen is alvast niet interessant. Meestal minstens 15 euro+ evenveel aan verzendingskosten. Dan beter nieuw bijvoorbeeld nnc-tuning
in Frankrijk maar met een UK telefoonnummer.

Een voltmeter heb ik al. Km-teller en benzinemeter zijn standaard. Zeker wil ik oliedruk en temperatuur, laadstroom, toerenteller en een klok toevoegen. Klok is zeer duur, rond de 50 euro. Dat zal dan maar een digitale klokje worden. Blijkbaar past ook een fietscomputer. Dan heb je snelheid, gemiddelde snelheid, afstanden nog veel meer. En die dingen kosten echt niet veel.

Een dashboard voor al die meters is wel nodig. Nu hebben Lydia en Cees een mooie ding gekocht. Komt van bij pp products voor 50 euro. Dat is wat ik ook wil. PP heeft ook overangstuk dat toelaat om een oliefilter van 1 liter te monteren (bv Golf) en de aansluiting bevat voor oliedruk- en temperatuursondes.

Daarnaast ook wat bij pp products gezocht voor verstevigde voetenbak. Zijn twee platen met daarin twee driehoeken gelast. Die driehoeken vangen vooraan het ganse gewicht op van de koets. Mooi. En ook veel ander mooi materiaal maar heel veel geld. Niet overtuigd dat ik dat allemaal nodig heb. En zo werd het plots 12u30 !

Vandaag nog wat boekjes gelezen over 2cv raid. Blijft interessant.

Dan gestart met het verder uitkleden van de koets. Lijkt een kleinigheid maar vraagt toch enkele uren werk.



Ik haal er af : binnensluiter dak. acheruitkijkspiegel, dashboard, verluchtingsklep, pedalen, hoofdremcilinder, ruitenwissermotor, de hele kabelboom, stuurslot en stuur, gordels, deursloten-koets en nog een heleboel prutsen. Toch weer enkele dozen vol.



Nu staat de koets echt naakt. Of toch bijna. De achterspatborden zijn binnen al los maar moeten nog langsbuiten worden losgevezen. En ook achterlichten staan er nog op.

Bij nader onderzoek blijkt dat beide vloerplaaten L en R aan de kant van de voetenbak doorgeroest zijn. Ik besluit om ze niet volledig te vervangen maar er een plaat op te laten te lassen. Dus ik ga naar Van Roosenbroek en vraag Ronny wanneer hij de koets onder handen kan nemen. "Eerst nog honderd van deze Toyota's 4x4 herspuiten van beige naar kaki." Dus niet voor juli. En het zal wel 2.000 euro kosten. Over dat laatste zal nog wat genegocieerd moeten worden...

Maar ik heb dus enkele maanden de tijd om aan chassis te werken en motor. En wat te sparen.
:)

Morgen even naar de A-markt in Gemert. Valt misschien iets te scoren....

Geen opmerkingen: