maandag 24 maart 2008

Trein

Zaterdag 22 is het bar koud in de schuur : een graad of 6. Ik kan maar niet beginnen.
Rond 15u30 komt Alexandre toe en dus is er geen ontsnappen meer aan : handen uit de mouwen. In de regen haalt Alexandre de auto leeg : een grote doos wisselstukken, twee lange buizen en een sleutel 26.

De inventaris is OK : 8 lagers voor de "traverses" en 4 wiellagers. De benodigde afdichtingsrichten. Twee setjes "pivots".

De lange buizen dienen als krachtarm en mag ik hebben. Tof inox, dat gaat jaren mee !

Om 16 uur starten we met de wiellagers te verwijderen. Dankzij de speciale tool en de lange krachtarm gaat de eerste moer er vrij goed uit. Maar dan begint de miserie ! Iedere volgende stap is een nachtmerrie. We zullen zogoed als iedere stuk werktuig gebruiken dat ik ik in mijn atelier heb staan : hamers, beitels, schroevendraaiers, boormachiene, Black&Dekker Workmate, bankschroef, slijpschijf, Dremel, poelietrekker, breekijzer, platte sleutels, dopsleutels, krachtarmen....

Om 22u30 !!! zijn we eindelijk klaar. We hebben een moer moeten doorslijpen met de Dremel.
We zijn alletwee moe enhebben grote honger. Ik gooi een pizza in de overn en warm nog wat restjes op. Dat gaat er vlot in en tegen 12u30 gaat Alexandre terug naar huis.

Dat was een levering die 9 uur geduurd heeft !

Geen opmerkingen: