Vorig WE niet echt doorgewerkt. Pakweg 1 dag. Zaterdag heb ik de special flens gemonteerd om een 1 liter oliefilter te kunnen plaatsen. Olie zou daardoor tot 8°c minder warm worden.
Maar die filter heeft een iets grotere diameter en is een pak langer.
Daardoor moet het carter wat afgeslepen worden. Ik pruts wat met Dremel en vijl. Dan monteer ik oliedruksensor en oliedruksensor
Eenmaal gemonteerd zie je ook dat de filter over de draagarm hangt en gevaarlijk dicht trouwens. Ik zal het motorblok moeten verhogen of hier komen vodden van.
Van vodden gesproken. Ik start even de motor om de constructie op lekken te controleren. En ja...
Binnen de 10 seconden is er een plas olie van 80cm diameter !
Ik heb niet genoeg carter weggehaald en de filter komt niet tot tegen de flens. Dus opnieuw slijpen maar nu met met Dremel en schuurpapierborstel. Dat werkt pas vlot. Het resultaat is niet goed te zien op foto maar er is wel 1 mm dikte weg. En het lekt niet meer.
Aansluiten sensoren is probleemloos en temperatuurmeter loopt langzaam op. Maar oliedruk slaat volledig uit en begint dan langzaam te dalen tot 3 bar. Bij stevig gasgeven daalt de druk. De meter werkt andersom ! Ik kijk de bedrading na en probeer wat variantes. Na enige tijd werkt de sonde niet meer. Kapot. gelukig had ik er twee gekocht en 1 aan Alexandre gegeven. Die zal ie zondag moeten terugbrengen !
Ondertussen meet ik de meter na en besluit ik dat het ene engels model moet zijn met plus aan de massa. Want als ik hem zo op mijn werkbank aansluit werkt ie wel goed. Ik beslis dan maar de meter te gebruiken die met de sonde kwam. Spijtig want die oogt veel moderner de de Jaegher. modern.
Zondag komt Alexeandre langs met de nieuwe sonde en daarna sluit ik alles aan en dat werkt perfect !
Rest van de week ieder avond wel iets gedaan. en ook op 21 juli heb ik gewerkt.
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten