zaterdag 10 juli 2010

Verlichting

Vandaag eerst een bezoekje bij Autovak voor benzineleiding en extra stekkers.

Daarna een tweede voor Hella stekkers voor de H4 koplampen.

De lijst der werken is niet verschrikkelijk lang maar toch heb ik heel wat aangesloten :
  • klaxon
  • compressor
  • standlichten
  • dimlichten
  • grootlichten
  • benzineleiding naar benzinepomp en carburaror
  • remmen ontlucht
De extra compressor is aangesloten via een wipschakelaar. In rust staat allen de normale klaxon aan.. In de lawaaistand doet de compressor mee. En dat zijn heel wat extra dB ! Goed om een koe van de weg te blazen. Heb even getwijfeld of ik er wel een relais tussen zou plaatsen. Gelukkig wel ! Zowel een zekering van 5 A als van 10 A smolt direct weg. Er staat nu 20 A ! Dat ding trekt dus veel stroom !

Ook dim- en grootlichten worden via een relais geschakeld. Dat ontlast de bedrading van het dashboard en de commodo aanzienlijk. Grootlichten kwamen ook niet toe met 5 A. Dus 10 A moeten steken.

Heb dan ook maar een zware aarding geplaatst voor de voorkant : decompressieschakelaar; lichten, klaxon, ... Allemaal rechstreeks aangesloten via een kabel en niet via een onbetrouwbare massa.

Geen opmerkingen: