zondag 25 juli 2010

Zondag lasdag

Ik snij de stalen latten op lengte en zet ze klaar op de rails.



Zodra Alexandre toekomt kan hij starten met lassen. Dat lukt vrij makkelijk ook al had ik wat beter moeten schuren want het spettert wat in het rond.



Daarn kunnen de zetels erop.




Dat lijkt een snelle klus maar het is wat paswerk; BX-stoelen zijn breed en door de rolkooi is er niet veel plek over. Maar de eerste stoel komt goed en dus zet ik de andere op de zelfde maat. Daarna blijkt ie niet te passen. We meten alles na en moeten besluiten dat de stoelen niet identiek zijn. Ik heb ze nochtans zelf uit dezelfde auto gesloopt! Er is niks ander te doen dan gaten opnieuw te boren. En met mijn versleten boren is dat geen cadeau !


En Alexandre die last verder. Deze keer aan de trekhaak. Even snel testen en dat past mooi !


Of toch niet. De gaten komen niet goed overeen en dus boor ik ze allemaal nog eens door. Op mijn rug, niet echt handig. Gelukkig heeft Erwin zijn babybruggen "voor lange termijn". . uitgeleend. Daardoor heb ik toch wat vrije hoogte.

's avonds doe ik er nog een laagje Hammerite over. Ook de Dakar-bumper krijgt een laagje op de slechte plekken. Maandagavond kan dat gemonteerd wordem !

Maar 's namddiags rijden wij nog langs Koen en Filip. Alexandre haalt een VISA-blokje op en ik nog een elektronische ontsteking en wat sensoren. En ondertussen doen we wat spionage wat hun auto's zijn echt heel mooi in elkaar gezet.



En Koen en Filip geven ons nog heel wat tips mee. Ook hun motoren-atelier mag gezien worden. Professioneel werk !

Koen belooft mij carter en benzinebak beschermplaten.



Speciaal geplooid voor Wheels-chassis.

Geen opmerkingen: