Na een dikke week hoofd pijnigen over het chassis denk ik dat ik er uit ben.
Chassis laten herstellen en verstevigen met PO-stukken ?
Een nieuw, niet-gehomologerd, chassis met PO-stukken ?
Een nieuw, gehomologerd, chassis met PO-stukken ?
Een gegalvaniseerd chassis al dan niet met PO-stukken ?
Geen gemakkelijke keuze want het gaat om een pak geld en een lange termijn beslissing En op 5.000 km van hier vaststellen dat je hersteld chassis toch breekt is geen lachertje.
Wijlen mijn goede vriend Jeroen Cats had ooit iets geschreven over te stijve chassis, galva chassis en scheurende koetsen. Maar ik zoek er al 10 dagen achter en niet te vinden.
En nu wel ! Jeroen zegt :
* rotte chassis met PO-stukken blijven rot
* buizen chassis van Wheels zijn veel sterker dan plaat-chassis
* galva is toch beter
* Wheels chassis behoeft geen PO-versterkingen
Nu heeft Jeroen altijd wel een grote mond gehad (NL !) maar meestal had ie wel gelijk. Ik heb hem zo goed als nooit op een fout kunnen betrappen.
En Rudi Rolkooi adviseerde ook al Wheels zonder PO.
Mijn besluit :
Ik laat nog even naar het chassis kijken door Patrick de dorpslasser. Indien hij het chassis ook te rot vindt gaat er een Wheels onder zonder PO-stukken.
Daar gaat mijn briefje van 1150 euro naar AMIS in Brussel ! (80% kans). En alhoewel het galva is gaat er een berg Tectyl ML in en een dikke laag coating buitenom.
Nu nog Patrick naar hier krijgen om te laten kijken...
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten