Vandaag dagje vakantie. Even langs Van Roosenbroeck om velg 55-er op te halen. Heeft ie bandje terug opgzet.
Ik vraag hem ook of hij nog BX stoelen heeft. "Er staat nog een BX op het gras achteraan. Vijs maar los en pak mee ". Snel over en weer om overaal aan te trekken. Uitvijzen loopt een beetje stroef omdat stoelverplaatsmechanisme stuk is en ik niet bij de rails kan. Dus eerst stoel hertellen en dan pas er uit.
Bestuurderstoel is beschadigd maar een gekregen paard...
Straks eens goed kuisen. Wie weet trek ik er gewoon een hoes over en danis het perfect.
De kat is alvast zeer tevreden met mijn nieuwe aanwinst.
Heb begin van de week ook wat rondgemaild en gebeld ivm chassis. Een nieuw chassis lijkt toch aangewezen.
Ik heb ondermeer Rudi van de rolkooien gesproken. Standaard rolkooi = 250 euro. Wordt in elkaar gelast in de auto en bevestigd met bouten. Maar eens geplaats kan ie er niet meer uit. Dus als ze moeilijk doen op de controle : slijpschijf !
Alternatief : gevezen rolkooi. Is wel 500 eruo maar kan dus makkelijker er in en er uit; Dus bv zonder kooi naar controle. Duur maar slim.
Met rolkooi altijd naar Deurne voor controle. Ze zijn dat daar gewoon wegens Frank FE2pk. SI geen absolute waarborg maar wel beste keuze.
Rudi adviseert het gegalvaniseerd Wheels chassis aan 1150 euro. Geen PO versterking meer nodig en homologatie inbegrepen. Duur, dat wel. Want goedkoopste chassis is 600 euro.
Maar : pak nu een gehomologeerd model 750 + PO stukken aan 150 euro is totaal 900 euro. Dat is aaardig in de buurt van Wheels. En dan moet er niet gelast worden wat anders de binnenkant van het chassis aardig beschadigt.
Nog wat wakker liggen alvorens te beslissen.
Nu even mijn Charleston uit haar winterslaap halen en proberen door de controle te trekken.
New space
11 jaar geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten