vrijdag 8 februari 2008

Chassis afborstelen

Vandaag stuk uit de bovenplaat geslepen. De interne versterkingen van het chassis zijn nu goed zichtbaar



De binnenkant valt goed mee. Alleen in de hoekjes rechts zijn de versterkingen losgeroest van de oude bodemplaat. Langs onder is er niets meer van te zien. Er is immers een nieuwe plaat of de plekken heengelast. Maar binnen blijft de rommel.

Dan het chassis onder handen genomen met staalborstel op de slijpschijf. Vergeet alle andere methoden, niet genoeg vermogen en dus te weining "cleaningpower".

De balans is niet al te positief. Eerst de onderkant.

Links in de achterste draagarm aan het trekoog.



Aan het bevestigingspunt veerpot achteraan



Links aan aanvang voorste draagarm


En verder in de draagarm zelf



Rechts vooraan : trio van gaten



En achteraan, net voor aanvang achterste draagarm



En dan de bovenkant.

Linksvoor aan het trekoog.


Linksachter bevestiging benzinetank en verder achterwaarts





Rechtsachter gekijkaardige gaten.


De zijkanten zijn ook geraakt. Hier bevestigingspunt achterste draagarm.



Rechts voor bevestiging voortrein



Bevestigingspunt voorste veerpot rechts : dikke roestbulten aan beide zeiden





Einde achterste draagarm rechts



Bevestiging voortrein links



En links aanvang voorste draagarm




Besluit : kaas met gaatjes !

Ga ik dat allemaal laten dichtlassen of een nieuwe chassis kopen ?

Mijn grote zorg : hoe stevig is een chassis dat eigenlijk een lappendeken is ?

Al wie een mening heeft : reageer !

1 opmerking:

Interceptor zei

Aloha Christian,
Ik loop tegen soortgelijke problemen aan. Zelf heb ik besloten om een nieuw chassis te kopen. Dit om elk risico en de te verwachten problemen op het "wasbord" te voorkomen.
De hamvraag is nu welk chassis koop je dan ?? Elk chassis heeft zijn voor- en nadelen.! ( sterkte versus gewicht )Heel veel succes gewenst met de keuze. Mijn advies kies voor kwaliteit en dan zien wij elkaar zeer zeker terug als wij gepensioneerd zijn :-) Groetjes, Cees & Lida