zaterdag 2 februari 2008

Het betere werk

Vrijdag zijn Colette en kinderen op wintersport vertrokken. Ik blijf alleen achter met een genezende schouder. Spijtig... maar wel tijd om Purple Rain uit te kleden.


Zaterdagmiddag staan Alexandre en Wiet aan de deur. De actie start onmiddellijk.

Met drie man vliegt het vooruit.
Spatbordjes, bumper, lampensteun, kabels en draden...

En hop, even later staat de motor al rolletjes. Eerste knalpot is nog best nieuw !

Het is nu ook duidelijk waarom ie zo naar links trok bij het remmen.
Er blijft rechts amper iets over van de remschijf.

En de remklauw is helemaal verdwenen !
Blij dat ik veilig thuis geraakt ben !

Het squad-team glundert want de koets is losgevezen.

Maar waar gaan we de koets plaatsen ?

Er staan al vier 2pk's in de schuur.

Ik wil hem ophangen maar dat lijkt nu even moeilijk. Dus we ruimen het tussenverdiep wat op en daar is nog net een plaatsje.



Het heffen, verplaatsen, biven ons hoofd houden en op zijn plek schuiven vraagt 3-manskracht. Dus geen foto's tijdens. Of enkel snel even bij het opheffen, dat lukt met twee.




Maar erna is best proper ! Netjes geparkeerd.



En nu kunnen we nog even de voetenbak onderzoeken. Daar is toch ook nog wat werk aan. Er is al een plaatje opgelast. Slecht werk van een prutser.




Maar geen nood, dat is snel verwijderd en correct hersteld.

En wat blijft daar nu nog achter ? Het chassis. Hier en daar gehavend.

De bovenplaat ter hoogte van de voetenbak is aan beide kanten doorgeroest over 40 cm. Dat moet er maar eens uit om te kijken wat er onder ligt.




Iets voor zondag ?

Geen opmerkingen: