Vandaag stuk uit de bovenplaat geslepen. De interne versterkingen van het chassis zijn nu goed zichtbaar
De binnenkant valt goed mee. Alleen in de hoekjes rechts zijn de versterkingen losgeroest van de oude bodemplaat. Langs onder is er niets meer van te zien. Er is immers een nieuwe plaat of de plekken heengelast. Maar binnen blijft de rommel.
Dan het chassis onder handen genomen met staalborstel op de slijpschijf. Vergeet alle andere methoden, niet genoeg vermogen en dus te weining "cleaningpower".
De balans is niet al te positief. Eerst de onderkant.
Links in de achterste draagarm aan het trekoog.
Aan het bevestigingspunt veerpot achteraan
Links aan aanvang voorste draagarm
En verder in de draagarm zelf
Rechts vooraan : trio van gaten
En achteraan, net voor aanvang achterste draagarm
En dan de bovenkant.
Linksvoor aan het trekoog.
Linksachter bevestiging benzinetank en verder achterwaarts
Rechtsachter gekijkaardige gaten.
De zijkanten zijn ook geraakt. Hier bevestigingspunt achterste draagarm.
Rechts voor bevestiging voortrein
Bevestigingspunt voorste veerpot rechts : dikke roestbulten aan beide zeiden
Einde achterste draagarm rechts
Bevestiging voortrein links
En links aanvang voorste draagarm
Besluit : kaas met gaatjes !
Ga ik dat allemaal laten dichtlassen of een nieuwe chassis kopen ?
Mijn grote zorg : hoe stevig is een chassis dat eigenlijk een lappendeken is ?
Al wie een mening heeft : reageer !
New space
11 jaar geleden
1 opmerking:
Aloha Christian,
Ik loop tegen soortgelijke problemen aan. Zelf heb ik besloten om een nieuw chassis te kopen. Dit om elk risico en de te verwachten problemen op het "wasbord" te voorkomen.
De hamvraag is nu welk chassis koop je dan ?? Elk chassis heeft zijn voor- en nadelen.! ( sterkte versus gewicht )Heel veel succes gewenst met de keuze. Mijn advies kies voor kwaliteit en dan zien wij elkaar zeer zeker terug als wij gepensioneerd zijn :-) Groetjes, Cees & Lida
Een reactie posten